Ženy v pokušeníkomedie

Čtyřicátnice Helena, uznávaná odbornice na manželské problémy jednoho dne zjišťuje, že se dostala do situace, jaké řeší se svými pacienty. Její doposud milující a milovaný manžel je přistižen in flagranti s mladší ženou a Helena brzy bezradně stojí na prahu nového života. Dvacetiletá dcera Laura chce být matce oporou, zároveň se však potýká s nástrahami vlastní první opravdové lásky. Pomocnou ruku nabízí k Helenině zděšení i matka Vilma, bývalá herečka, která na všechny situace aplikuje svéráznou školu života. Výstřední dáma má zaručený recept: nahradit nepořádného chlapa, chlapem pořádným. Zdá se to neřešitelné, ale k překvapení Heleny i Laury muži, s nimiž stojí za to se vrhnout po hlavě do milostného dobrodružství tu stále ještě jsou. A tři docela rozdílné ženy zjišťují, jak moc jsou si podobné a pokud se má něco vyřešit, chce to nadhled, humor a neztrácet hlavu ani naději.
 

Partneři

Cesta za diváckým hitem

Režisér Jiří Vejdělek je tvůrce divácky úspěšné filmové adaptace Vieweghova románu Účastníci zájezdu (nejnavštěvovanější film roku 2006)  a  kritikou ceněného filmu Václav, který v kinech vidělo 400 tisíc diváků. U svého nejnovějšího projektu je nejen režisérem, napsal také scénář a podílel se na produkci filmu společně sTomášem Hoffmanem, jehož produkční společnost Infinity stála u vzniku řady divácky úspěšných českých filmů jako právě Účastníci zájezdu nebo Nestyda.

Komedie Ženy v pokušení slibuje být diváckým hitem roku 2010.

 Čtyřicátnice Helena, uznávaná odbornice na manželské problémy jednoho dne zjišťuje, že se dostala do situace, jaké řeší se svými pacienty. Její doposud milující a milovaný manžel je přistižen in flagranti s mladší ženou a Helena brzy bezradně stojí na prahu nového života. Dvacetiletá dcera Laura chce být matce oporou, zároveň se však potýká s nástrahami vlastní první opravdové lásky. Pomocnou ruku nabízí k Helenině zděšení i matka Vilma, bývalá herečka, která na všechny situace aplikuje svéráznou školu života. Výstřední dáma má zaručený recept: nahradit nepořádného chlapa chlapem pořádným. Zdá se to neřešitelné, ale k překvapení Heleny i Laury  muži, s nimiž stojí za to se vrhnout po hlavě do milostného dobrodružství, tu stále ještě jsou. A tři docela rozdílné ženy zjišťují, jak moc jsou si podobné a pokud se má něco vyřešit, chce to nadhled, humor a neztrácet hlavu ani naději.

 Ženy – mé celoživotní téma

 „Uvědomil jsem si, že vlastně neexistuje téma, o němž bych přemýšlel déle a častěji, které bych zpracovával pečlivěji a kterému bych věnoval víc pozornosti, lásky a vášně,“  vysvětluje Jiří Vejdělek, proč jsou středobodem jeho nového filmu právě ženy. Jak říká, vyrůstal ve vysloveně ženském prostředí, které kromě maminky a dvou sester tvořila i řada tet a dalších příbuzných.  „Vznikla zde řada filmů o ženách, jejichž autorkami a režisérkami jsou ženy. Říkal jsem si, že by bylo zajímavé, jak by film o ženách natočil muž, a protože se k tomu stále nikdo neměl, ujal jsem se toho sám,“ dodává s úsměvem režisér. A kde se tedy – kromě rodiny -  dozvěděl tolik o ženách, že se o nich  rozhodl napsat scénář? „To je dlouholeté studium, které začalo v pubertě a neustále pokračuje. Je to studium, které nikdy nekončí a doufám, že se dostanu až do univerzity třetího věku,“ říká režisér. „Nejlépe se studuje v posteli, protože tam se špatně lže, i když ženy to zvládnou i tady. Možná právě proto jsem se stal režisérem, abych v posteli okamžitě poznal špatný herecký výkon“.

  Scenárista má tu výhodu, že si může stvořit úplně novou postavu, ale často k tomu využívá reálné předobrazy. Existují nějaké skutečné osoby, podle nichž byly hrdinky komedie Ženy v pokušení vytvořeny? „Každá z hrdinek v sobě obsahuje určitou esenci čistého ženského názoru,“ říká Jiří Vejdělek. „Vilma si nedělá iluze o mužích, a proto je šťastná, její dcera Helena si naopak o mužích iluze dělá a dokonce se je snaží nějak vědecky potvrdit, a proto je nešťastná a  nejmladší Laura ještě váhá do jaké míry si má iluze dělat a rozdává svou lásku do okolí a neuvědomuje si, že by ji možná měla dávat tomu nejbližšímu.“

 Hrdinky v jistém smyslu reprezentují i generační pohled.

„Nejstarší generace ještě uměla muže využít a užít si to a hrála tu typicky ženskou roli, kterou od ní muži čekají. Střední generace se snaží splnit dvojí nároky – být jak schopnou pracující ženou, tak ženou pro domácnost a postel a zjišťuje, že je z toho vlastně docela uštvaná a nic moc z toho nemá. A  nejmladší generace dochází k tomu, že spoléhá sama na sebe, je dominantní v páru, svým způsobem obsadila mužům jejích pozice a paradoxně ona je ta, která před muži kličkuje a vlastně se vyhýbá vztahům,“vysvětluje režisér.

  Vysněná postava – vysněná herečka

 V hlavních ženských rolích se objeví Eliška Balzerová, Lenka Vlasáková a Veronika Kubařová.

 „Postava Vilmy byla klíčová pro celý vznik tohoto filmu,“přiznává Jiří Vejdělek. „Vilma se mi zdála. To se lidem, kteří dělají filmy. občas stává, že se jim práce přenáší do snů. Mám na nočním stolku zápisník. Když se mi něco zdá, tak si to poznamenám. Většinou ráno  člověk zjistí, že je to blbost. Tentokrát se mi to ale ráno nezdálo úplně hloupé, a protože se to nezdálo špatné ani producentovi Tomáši Hoffmanovi, zkusil jsem napsat scénář. Všichni, kteří ho pak četli, reagovali otázkou: A kdo, proboha, bude tu Vilmu hrát? Tak jsem si zase lehnul a zdálo se mi, že by to měla hrát Eliška Balzerová,“ směje se režisér a dodává. „Bylo nutné, aby Vilma měla až starosvětskou eleganci a přitom byla živočišná a nepůsobilo to vulgárně, lacině nebo uměle. Eliška  mi pomohla vytvořit tu postavu na takové pikantní hraně.“

 Eliška Balzerová, držitelka ceny Elsa 2009 pro nejlepší televizní herečku, je díky seriálu Nemocnice na kraji města ikonou televizní obrazovky, má skvělé příležitosti v divadle, ale film jí určitě velkou roli dluží. Ženy v pokušení, kde hraje  Vilmu, jí právě takovou příležitost nabízejí –  autor a režisér chce ukázat, jak výborná komediální herečka je. Ženy v pokušení zúročuje Eliška Balzerová ve svou životní filmovou roli. Bylo těžké vzít Vilmu za svou? „To vůbec nebylo těžké, to bylo ve vteřině,“ říká Eliška Balzerová. „Přečetla jsem si scénář a věděla jsem, že role Vilmy, ale nejenom ta, je moc krásná a hned jsem ji vzala za svou. A hned jsem viděla předobraz té postavy a taky jsem to  panu režisérovi řekla, že takovou paní znám. On měl velkou radost, že vlastně napsal živou figuru. Taková paní žila a byla to moje spolužačka a já jsem jí tu roli tak trošku věnovala.“

 A kdo že byla ta tajemná dáma, která Elišce Balzerové posloužila jako vzor k postavě Vilmy. „Byla to moje spolužačka Laďka Kozderková a jí tu roli věnuju,“ říká Eliška Balzerová.

   „Diváci Elišku mají zafixovanou z její nejznámější role v Nemocnici na kraji města a  tohle je  něco diametrálně odlišného,“ vysvětluje režisér. „Já jsem se s ní před natáčením osobně neznal, ale podvědomě jsem cítil, že tam je ten temperament, který pro většinu lidí byl schovaný pod doktorským pláštěm. Už na první schůzce to bylo jasné. Role se jí líbila, jediné, co se jí nezdálo, bylo, když má Vilma v jedné replice výraz pro ženské přirození. Eliška tvrdila, že slovo, které jsem použil já, by Vilma nikdy neřekla. A tak jsme nad kávou v elegantní restauraci diskutovali o tom, jak by se to mělo říct jinak, což  číšníka, který Elišku pochopitelně poznal, uvádělo do značných rozpaků,“ vzpomíná Jiří Vejdělek.

 A je podle herečky režisérův pohled na ženy správný? „Jirka se mi hned na začátku přiznal, že vyrůstal s maminkou a dvěma sestrami, takže má ten ženský svět docela dobře odpozorovaný a dokázal ho vystihnout,“ říká herečka. „Panu režisérovi  bych dala cenu za něhu a laskavost. Možná proto, že vyrostl mezi ženami a taky tak trochu psal o ženách svého života, byl tak nesmírně laskavý, takže já říkám, že tohle natáčení bude už navždy světlým bodem v mém hereckém životě.“

 Hned se tedy nabízí  otázka, zda jako muž z rodiny s řadou žen byl  autor hýčkaným chlapcem, kterého ženy rozmazlovaly?

„Naopak, to bylo pekelné. Bohužel jsem neměl ty pečující sestry, ale dračice, které si na mně brousily drápy a cvičily, jak krotit chlapy v budoucím  životě. Byl jsem pokusný králík, aby viděly, jak chlapi reagují a jak jim nasadit ohlávku. Ale já jsem se velmi vzpíral,“brání se režisér.

 S takovou matkou je to těžké

 Lenku Vlasákovou uvidí diváci Žen v pokušení v roli, v jaké ji doposud určitě neviděli a pro mnohé bude její cit pro komedii možná překvapením. Lenka Vlasáková měla  totiž doposud spíše vážné role, z nichž nejznámější byla kritikou ceněná Lea. V posledních letech jsme ji viděli ve filmech Jana Hřebejka -  právě v komediální poloze ve snímku U mě dobrý -  a naposledy v dramatickém filmu Kawasakiho růže. „U každého filmu mám snahu předvést některé herce v rolích, v nichž ještě nebyli moc viděni a díky své zálibě v komediálním žánru se rozhlížím jaké komediální talenty mezi našimi herci nejsou ještě dostatečně využité. Lenku jsem měl v hledáčku delší dobu. Ona má v sobě křehkost, citlivost a eleganci, ale zároveň něco, co by mělo jakoby vybublat na povrch. A o tom její postava je. Začíná jako zhrzená, upejpavá, svým způsobem šedá myška, která objeví svou ženskost a to, že se jí nemusí bát,“ říká režisér.

  „Jediné, co asi mám s Helenou společné je, že obě máme mladšího muže. Ale já ho mám už osm let, kdežto ona jenom chvíli,“srovnává Lenka Vlasáková. „Moje filmová matka, kterou hraje Eliška, je taková eruptivní, neukotvená bytost, která díky tomu svou dceru  vrhá úplně na druhý břeh, a tak má Helena s muži vlastně docela velký problém. Ale právě ten Vilmin přístup k životu nakonec začne Helenu  probouzet,“ říká Lenka Vlasáková o vztahu matky a dcery. „Osobně bych tedy takovou matku jako je Vilma nechtěla a vlastně se moc nedivím, že moje postava je na tom zpočátku tak, jak je. Vedle takovéhle osobnosti je strašně složité si uhájit vlastní život.“

 „Mít ve skutečnosti takovou matku, tak z dcery nemůže vyrůst nic jiného než frustrovaná chudinka,“kontruje s ironickým nadhledem nad svou postavou Eliška Balzerová.

  „Mě se taková babička líbila,“říká Veronika Kubařová. „Myslím, že je správné, když si člověk z věku nic nedělá. Neměl by propadat skepsím a zůstat sedět doma u křížovky. To přece není nic proti ničemu, když si vyjde za zábavou nebo se obleče do růžového kostýmku.“

 „Jirkovi Vejdělkovi se, myslím, dost podařilo vystihnout ten vztah mezi matkami a dcerami i se všemi těmi traumaty,“říká Lenka Vlasáková.

 Veronika Kubařová je publiku nejznámější díky roli princezny v pohádce Nejkrásnější hádanka, má však za sebou i řadu divadelních rolí a úspěšnou práci jako herecká partnerka Ivana Trojana v televizním filmu režiséra Juraje Herze Dívka a kouzelník.

 „Laura je slečna, která má alternativní názor na svět, na život i na muže a z ničeho si nedělá hlavu. Věnuje se charitě, snaží se lidem pomáhat, má pěkný vztah s maminkou i babičkou,“ představuje svou hrdinku.

  Byly jsme dobrá rodina

 Všechny tři herečky se jednohlasně shodují, že si padly do oka a podařilo se jim vytvořit báječnou rodinu.

 „My jsme se osobně neznaly,“ přiznává Eliška Balzerová„Lenku Vlasákovou znám jako vynikající herečku a vážím si jí, Veronika Kubařová je začínající hvězdička, já jsem končící, a tak jsme daly dohromady docela dobrou rodinu a na natáčení to bylo znát. Dělaly jsme i to, co herci dost neradi dělají, třeba, že si nahrávají, když už je natáčení u konce. My jsme nikdy neopomněli si tu scénu nahrát a nenechávali jsme to na nějakých figurantech. Víte, oni filmaři vždycky vytvoří takovou rychlou rodinu, jsou na sobě naprosto závislí a pak už se ve stejné sestavě skoro nikdy nesejdou. Premiérou vlastně nastává takový smutný okamžik, kdy my se rozcházíme a to je mi trochu líto.“

 „Já myslím, že jsme vytvořily uvěřitelnou rodinu,“ tvrdí Lenka Vlasáková. „Já osobně bych měla docela ráda takovou maminku jako je Eliška a takovou dceru, jako je Verunka, kdyby mi z těch mých holek vyrostla taková dcera, to by bylo fajn.“

 „S Eliškou i Lenkou se mi hrálo báječně. Fakt jsme si sedly a získaly pocit opravdové rodiny, dodnes se moc rády vidíme a myslím, že bychom jako skutečná rodina takhle mohly fungovat,“ přidává se Veronika Kubařová.

 Pěkné trofeje

 Mužské role, které režisér s nadsázkou označuje jako „trofeje“,  jsou obsazeny neméně hvězdnými jmény – Jiří Macháček, Roman Zach, Vojtěch Dyk.

  „Ženy v pokušení jsou filmem o ženách, ale nejen o ženách, ale také o vztazích a tím pádem i o mužích,“říká režisér. „Mně vadí na filmech, které točí ženy, že na chlapy je v nich vesměs nahlíženo tak, že mě to jako chlapa vzteká. Chtěl jsem se tomu populárnímu, ale jednoduchému pohledu vyhnout. Proto jsem chtěl divačkám nabídnout muže, kteří mají své chyby, jsou mnohdy komičtí, ale nejsou to takoví ňoumové, aby nebylo,  o co stát. Budou-li se ženy k mužům chovat pohrdavě, koho pak budou milovat? To by pak ženy ve filmu i na světě zůstaly úplně samy,“ říká Jiří Vejdělek a představuje své hrdiny. „Hrdinové tohoto filmu jsou také v jistém smyslu archetypální. Jirka Macháček hraje charismatického, ale nafoukaného mluvku, který je sebestředný, ale určitě může nějakou ženu zaujmout – než ho trochu prokoukne. Možná tahle postava bude pro  mnohé muže odpovědí…“

 Do obsazení promlouvalo však i jiné hledisko. „Chtěl jsem, aby obsazení bylo opravdu kvalitní, a tak jsem obsadil  dva největší herce v Čechách – Romana Zacha a Vojtu Dyka – oba dohromady mají téměř čtyři metry,“ říká režisér a dodává: „Myslím, že jsem jeden z mála režisérů, který našel odvahu nechat Romana v záběrech postavit, většinou se nevejde do dekorace a když má partnerku políbit, tak ona musí stát na nějakém podstavci.“

 

První velkou filmovou úlohu má ve komedii Ženy v pokušení nová mladá pěvecká a herecká hvězda Vojtěch Dyk.

„Vojta  Dyk ve filmu hraje v podstatě hodného kluka, který dostává za uši. Málokdo to má v mladém věku tak těžké jako hodnej kluk, a to dokonce  i když je fešák, protože holky si vybírají radši chlapy - potvory a on to taky v průběhu filmu zjišťuje,“říká Jiří Vejdělek. „Roman Zach jako Dan  je inteligentní chlap, který se spálil. Klidný mlčenlivý typ. A Michal Gulyáš je prototypem opouštějícího zloducha, takže asi bude kolektivně nenáviděn, ale možná mu někteří muži v kině budou tajně závidět.“

 

„Pro mě to byla docela inspirující role a zároveň podtrhovala jistou část života, kdy jsem se hodně bavil a stýkal se staršími ženami, takže mi to vlastně bylo moc příjemné,“ říká Vojta Dyk.

A může podtrhnout režisérovo vyjádření, že nikdo to nemá tak těžké, jako hodný kluk, i když je fešák?

„Já nevím, jestli jsem fešák a hodnej kluk, takže já to mám takové, jaké si

nastavím já a potažmo ta žena.“

  Vojta strávil ze všech tří  mužských představitelů na place s ženami nejvíce času a jak říká, pracovalo se mu báječně. „Po dlouhé době jsem se těšil na každý natáčecí den. Ty tři dámy, to je radost s nimi pracovat. Tři generace, naprosto odlišné, a přesto zažívají vlastně stejné problémy. A všechny tři herečky na mě strašně moc zapůsobily, protože se všemi jsem dělal poprvé a bylo to nádherné.“

 Ženy v pokušení jsou komedií o milostných průšvizích. Dokážou takové situace brát ženy opravdu s humorem? „Myslím, že opravdový milostný průšvih je už jakýmsi konečným dopadem na dno. Takové věci se berou obvykle s humorem až později, po nějakém čase. Pokud je někdo bere s humorem už v okamžiku dopadu, pak je to buď důkazem toho, že jeho milostný život je vlastně povrchní, nebo že jeho smysl pro humor opravdu nezná hranic. Bez ohledu na to je-li žena, muž či cokoli mezi tím,“ říká herec Jiří Macháček.

  Duet machochlapů a mýty o ženách

 Vojtěch Dyk se filmu navíc představí nejen jako herec, ale jako spoluautor a interpret ústřední písničky, kterou nahrála jeho kapela Nightwork.

 „My jsme si původně říkali, že bychom to s Jirkou Macháčkem mohli nazpívat dohromady jako duet, že by to bylo takový mužský pohled na tu věc. A z toho to vlastně vzniklo, i když nakonec kvůli Jirkově zaneprázdnění z duetu sešlo. Je to udělané z pohledu  takového „machochlapa“,  protože když je celý film o ženách, tak ať si ti chlapi alespoň nakonec taky užijou.“

 „O ženách panuje spousta mýtů  a často je společnost chce vidět jinak, než jaké opravdu jsou. Jsem přesvědčen, že jsou mnohem vášnivější a temperamentnější, než jim dovolujeme a já jim to ve svém filmu chci dovolit,“říká Jiří Vejdělek. „Díky prostředí, v němž jsem vyrůstal, jsem vstupoval do dospělosti, aniž bych měl o ženách jakoukoliv iluzi, právě proto, že jsem díky sestrám znal jiný obraz žen, než je ten veřejný. Teď je mám o to raději, protože právě díky tomu chápu i věci, které jsou pro většinu chlapů jakoby skryté. Ale vypořádat se s tím na začátku nebylo lehké. Některé věci je totiž lepší nevědět.“

 „Všechny své předchozí filmy jsem natočil vlastně o outsiderech, ať to byla Jolana z Účastníků zájezdu nebo třeba Václav. Tak jsem si řekl, že jich bylo dost a udělal jsem film o nejsilnějším tvorovi v dosud známém vesmíru – o ženě!“ dodává režisér.

 „Nechť jsou Ženy v pokušení romantickou, pikantní i citlivou komedií, kterou složím hold ženám za jejich lásku, obětavost, toleranci a geniální schopnost najít  během tří sekund ve staromládeneckém bytě pár odpovídajících čistých ponožek,“ přeje si autor.Doufám, že se tahle komedie bude blížit mé představě ideální ženy – tedy bude vášnivá, citlivá a vtipná,“ říká režisér Jiří Vejdělek.

  

Film uvede do kin v počtu 50 kopií společnost Falcon, která je také koproducentem filmu. Falcon se v roce 2009 stal producentem a distributorem nejúspěšnějšího českého filmu roku, komedie Líbáš jako Bůh. „Scénář Jiřího Vejdělka jsme přečetli jedním dechem. Je chytře napsaný a nefalšovaně vtipný. Když to zkombinuji s velmi trefným hereckým obsazením, tak mi z toho vychází filmový hit roku 2010.“ říká ředitel společnosti FALCON Jan Bradáč.

Koproducentem filmu je společnost RWE. Hlavním partnerem je televize NOVA. Partnery filmu jsou  Mercedes-Benz Česká republika, Baťa a UPP.

  Tvůrci

 JIŘÍ VEJDĚLEK >> režisér, scenárista

Patří k nejúspěšnějším osobnostem  střední režisérské generace. Ve své filmové tvorbě dokáže mimořádně skloubit požadavek kvality a komerční úspěšnosti.

Do celovečerní hrané tvorby vstoupil úspěšně filmovou komedií podle bestselleru Michala Viewegha Účastníci zájezdu. Film, u něhož byl spoluautorem scénáře, se stal  divácky nejúspěšnějším titulem roku 2006, v kinech ho vidělo přes 800 tisíc diváků, při uvedeních v hlavním večerním programu TV Nova, která byla jeho koproducentem, patřil k nejsledovanějším pořadům. Na MFF Tribeca v New Yorku 2006 získala herečka Eva Holubová ocenění za nejlepší ženský herecký výkon a porota udělila i speciální Cenu poroty pro celé herecké obsazení filmu. Následující komediální roadmovie Roming (2007) bylo uvedeno v oficiálním programu MFF v Torontu.

Tragikomedii Václav (2007), u níž se znovu podílel na scénáři, vidělo v kinech  400 tisíc diváků. Četná ocenění znovu potvrdila silnou stránku  režiséra Jiřího Vejdělka – schopnost práce s herci. Film byl oceněn dvěma Českými lvy pro herce Ivana Trojana a Jana Budaře v hlavní a vedlejší roli. Na MFF v Šanghaji 2008 získala Emília Vášáryová Zlatý pohár za nejlepší herecký výkon a Jiří Vejdělek spolu s Markem Epsteinem byli oceněni za nejlepší scénář. Film byl uveden v  programu řady mezinárodních festivalů jako MFF Karlovy Vary, MFF v Palm Springs.

  Tomáš Hoffman- INFINITY  >>  producent

Společnost INFINITY producenta Tomáše Hoffmana je podepsána pod řadou divácky úspěšných filmových projektů uplynulých let. Producentsky se podílela (společně s partnerskou společností IN Film) na komedii Román pro ženy (2005, r. Filip Renč), která získala Českého lva pro nejnavštěvovanější domácí snímek roku. V produkci společnosti (opět ve spolupráci s IN Filmem) vznikl film Účastníci zájezdu (2006, r. Jiří Vejdělek), oceněný na MFF Tribeca v New Yorku, který zhlédlo přes 800 tisíc diváků. Společnosti pracovaly i na filmech Obsluhoval jsem anglického krále (2007, r. Jiří Menzel), Roming (2007, r. Jiří Vejdělek), Na vlastní nebezpečí (2008, r. Filip Renč), komediích Taková normální rodinka (2008 r. Patrik Hartl) a Nestyda (2008, r. Jan Hřebejk), kterou v kinech vidělo na 500 tisíc diváků. V roce 2009 se společnost INFINITY podílela na produkci filmu Jana Hřebejka Kawasakiho růže.

   Falcon a.s. >>  koproducent, distributor

Společnost FALCON a. s.,  byla v  posledních letech čtyřikrát nejúspěšnějším distributorem filmů na českém trhu. Do domácích kin uvedla kromě řady zahraničních titulů například snímky Želary, Pupendo, Horem Pádem, Snowboarďáci, Rok ďábla, Jak básníci neztrácejí naději, Jak se krotí krokodýli, Účastníci zájezdu, Rafťáci, Vratné lahve, Medvídek, Gympl, Nestyda a mnoho dalších. FALCON je koproducentem několika českých filmů jako například Rok ďábla (2002), Horem pádem (2004) a pohádky Zdeňka Trošky Nejkrásnější hádanka (2008). Společnost FALCON byla hlavním producentem nejnavštěvovanějšího filmu roku 2009, komedie Marie Poledňákové Líbáš jako Bůh.

 RWE – energie českého filmu >>koproducent

„Podporujeme dobře připravené filmové projekty, které si staví ambiciózní umělecké cíle nebo mají potenciál oslovit široké spektrum diváků. Koprodukovat komedii Ženy v pokušení jsme se rozhodli především pro atraktivní téma, které by mělo do kin přivést diváky všech věkových kategorií,“ říká Martin Chalupský, ředitel komunikace RWE Transgas.

 Projekt RWE – energie českého filmu letos zahájil již svoji pátou sezónu. RWE jeho prostřednictvím ročně investuje více než 25 milionů korun na pomoc kinematografii, dokumentaristice, literární přípravě či budoucím filmařům.

 S přispěním RWE bylo do kin uvedeno čtrnáct celovečerních filmů, které vidělo více než šest milionů diváků. V roce 2010 se RWE kromě komedie Ženy v pokušení stane také koproducentem snímků Kuky se vrací a Román pro muže. Na plátnech českých kin se rovněž objeví odložené premiéry dokumentů Katka a Nickyhorodina.

 Díky kooperaci RWE s FAMU každoročně vzniká patnáct až dvacet zajímavých studentských prací. V plánu je rovněž již pátá spolupráce RWE s TV Nova při projektu Noc filmových nadějí. Šancí pro všechny scénáristy je Filmová nadace RWE & Barrandov Studio. Mezi oceněné autory dosud nadace rozdělila granty v hodnotě více než tři miliony korun.

 RWE je hlavním partnerem Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary a Letní filmové školy Uherské Hradiště. Více na www.rwe.cz

 TV NOVA

Formou produkce, koprodukce nebo předkupu televizních vysílacích práv umožnila TV Nova natočení celé řady kvalitních a přitom divácky atraktivních snímků, jako Šakalí léta, Byl jednou jeden polda, Pták Ohnivák, Jezerní královna, Válka barev, Playgirls, Andělská tvář, Z pekla štěstí, Kameňák 1, 2 a 3, Non plus ultras, Pánská jízda, Jak básníci neztrácejí naději, Duše jako kaviár či Příběhy obyčejného šílenství.

 Podle bestselleru Michala Viewegha a v režii Filipa Renče pak TV Nova ve vlastní produkci natočila komedii Román pro ženy, která byla nejnavštěvovanějším filmem roku 2005 a jako divácky nejúspěšnější snímek také získala Českého lva. V roce 2006 Nova koprodukovala filmy Jak se krotí krokodýli, Rafťáci a Účastníci zájezdu – všechny tři snímky se umístily mezi pěticí nejnavštěvovanějších filmů roku.

 V roce 2007 v kinech bodovaly další snímky v koprodukci TV Nova – Obsluhoval jsem anglického krále, který podle předlohy Bohumila Hrabala natočil Jiří Menzel, Ro(c)k podvraťáků Karla Janáka, Bestiář režisérky Ireny Pavláskové, Medvídek Jana Hřebejka a zejména veleúspěšný film Jana Svěráka Vratné lahve, který získal tři České lvy a stal se druhým nejnavštěvovanějším filmem v historii České republiky.

 Mezi Novou podporované filmy, které měly premiéru v roce 2008, patří snímky Svatba na bitevním poli aneb hodiny před slávou režiséra Dušana Kleina, Na vlastní nebezpečí Filipa Renče, Občan Havel režírovaný Pavlem Kouteckým a Miroslavem Jankem, O život Milana Šteindlera, pohádka Nejkrásnější hádanka, kterou režíroval Zdeněk Troška, poetický snímek Vladimíra Michálka O rodičích a dětech, komedie Tomáše Bařiny Bobule, film Jana Hřebejka na motivy povídek Petra Šabacha U mě dobrý či komedie debutanta Jana Prušinovského František je děvkař. Posledními tituly, jimž Nova pomohla na svět, jsou film Martina Kotíka Vy nám taky, šéfe!, pokračování slavné komedie Sněženky a machři po 25 letech, film Operace Dunaj, u něhož se odborné režijní supervize chopil Jiří Menzel nebo pokračování úspěšné komedie 2Bobule. Zatím posledním filmem, který Nova pomohla realizovat, je Kawasakiho růže od Jana Hřebejka.

 V současné době se TV Nova podílí na vzniku komedie Doktor od jezera Hrochů podle předlohy Miloslava Švandrlíka v režii Zdeňka Trošky, novém filmu Jiřího Vejdělka Ženy v pokušení nebo detektivním thrilleru z padesátých let Ve stínu koně v režii Davida Ondříčka. O koprodukci dalších českých filmů televize Nova jedná.

 Herci

 ELIŠKA BALZEROVÁ >> Vilma

Herecká osobnost Elišky Balzerové představuje řadu let jistotu českého divadelního a televizního herectví.  V sedmdesátých letech si ji miliony diváků zamilovaly jako doktorku Čeňkovou z legendárního seriálu Nemocnice na kraji města. Postavu sympatické Alžběty provedla Eliška Balzerová všemi řadami seriálu a mimořádná obliba její hrdinky ji provází celou hereckou kariéru.

Eliška Balzerová je však rovněž  výraznou osobností české divadelní scény. Absolvovala brněnskou konzervatoř a JAMU, účinkovala v Jihočeském divadle v Českých Budějovicích. Od roku 1977 byla členkou Divadla na Vinohradech, v 90. letech se společně s Tomášem Töpferem stala klíčovou postavou obnoveného Divadla na Fidlovačce, kde je dodnes ústřední ženskou hereckou hvězdou. Exceluje například v představeních Hádej, kdo přijde, Čaj u královny, Poslední doutník, Šumař na střeše.

Ve filmu si získala sympatie diváků především díky roli v komedii Marie Poledňákové S tebou mě baví svět – tento film byl vyhlášen v divácké anketě nejlepší českou filmovou komedií století. Na televizní obrazovce se objevila například ve filmech Zlatí úhoři, Odměna, Arrowsmith, Hodina pravdy, Drobečky z perníku nebo Městem chodí Mikuláš, Černá karta a další. Za úlohu v televizní sérii Soukromé pasti získala Cenu ELSA 2009 pro nejlepší herečku za úlohu herečky Marcely v díle  nazvaném Riskantní interview.

  LENKA VLASÁKOVÁ>> Helena

Patří  k výrazným osobnostem domácí filmové a divadelní scény. Dlouho byla vnímána především jako dramatická herečka, také film jí dlouhou dobu nabízel především role žen v mezních situacích. Mezi ně patří  například Tereza z Paralelních světů Petra Václava, ale především Českým lvem oceněná Lea ze stejnojmenného filmu Ivana Fíly. Jednu z nejlepších příležitostí jí v televizním filmu Udělení milosti se zamítá nabídl režisér Jiří Svoboda. Širokou popularitu jí přineslo účinkování v seriálech Na lavici obžalovaných justice, Hraběnky, ale především v jednom z nejúspěšnějších seriálů televize Nova Ulice, kde si její postava získala velkou oblibu diváků. Ve filmu U mě dobrý (2007) se režisérovi Janu Hřebejkovi podařilo odhalit dosud nevyužívanou polohu Lenky Vlasákové jako komediální herečky, což ocenila kritika i diváci. V současné době účinkuje mimo jiné v Divadle ABC v představení Anna Karenina, v Divadle Kalich ve sci-fi komedii Vyvolení a v úspěšném představení Divadla Na Jezerce Na dotek. V roce 2009 vytvořila jednu z hlavních rolí v Hřebejkově filmu Kawasakiho růže.

 JIŘÍ MACHÁČEK >> Michal

Hudebník, herec a moderátor, frontman kapely MIG 21 patří k největším hvězdám českého šoubyznysu, jeho jméno je spolehlivou zárukou návštěvnosti koncertů i filmů.  Během své herecké kariéry pracoval takřka výhradně s velkými českými režisérskými osobnostmi jako: Saša Gedeon (Návrat idiota), David Ondříček (Samotáři, Jedna ruka netleská), Jan Hřebejk (Horem pádem, Kráska v nesnázích, Medvídek), Tomáš Vorel (Skřítek), Jan Svěrák (Vratné lahve). V Divadle Na Jezerce pod vedením Jana Hřebejka nastudoval hru Na dotek, jejich dlouholetá spolupráce vygradovala filmovou adaptací povídek nejúspěšnějšího současného českého spisovatele Michala Viewegha. Komedii Nestyda vidělo v kinech na půl milionu diváků a stala se druhým nejnavštěvovanějším snímkem roku 2008. Ve stejné době absolvovala kapela MIG 21 veleúspěšné domácí turné. Jiří Macháček je držitelem ceny Český lev za nejlepší mužský herecký výkon ve vedlejší roli ve filmu Samotáři.

 VOJTĚCH DYK >> Jakub

Zpěvák a herec, absolvent DAMU Vojtěch Dyk se stává jednou z nejvytíženějších současných domácích mladých hvězd. Své aktivity dělí rovnoměrně mezi herectví a hudbu. Působí v kapelách Nightwork  a T.O.P. Dream Company a v anketě Český slavík 2009 získal cenu Skokan roku v kategorii zpěváků. Vztah k hudbě se promítl také do muzikálových rolí v inscenacích Obraz Doriana Graye a Dáma s kaméliemi v divadle Ta Fantastika, v Horáčkově lyrikálu Kudykam nebo sarkastických Pornohvězdách.

Na prknech Národního divadla, kam nastoupil do angažmá ještě za studií, vytvořil role  v představeních Lucerna, Sněhová královna, Dva vznešení příbuzní, Radúz a Mahulena a Žebrácká opera.

Na obrazovce jsme měli možnost se s ním setkat v seriálech Letiště a Velmi křehké vztahy, v televizní pohádce Tři životy nebo třídílné sérii Ďáblova lest; v roce 2009 vytvořil filmovou roli v komedii Operace Dunaj (r. Jacek Glomb).

  VERONIKA KUBAŘOVÁ  >> Laura

Filmovou hereckou kariéru začala v komedii Rafťáci (r. Karel Janák, 2006), objevila se  v televizním filmu Stříbrná vůně mrazu a  televizních pohádkách 100+1 princezna nebo  Škola ve mlejně. V roce 2008 vytvořila roli princezny Rozmarýny v pohádce Nejkrásnější hádanka (r. Zdeněk Troška). Úspěch znamenala role po boku Ivana Trojana v televizním snímku Juraje Herze Dívka a kouzelník, za niž získala cenu pro Televizní objev roku 2009. Absolventka pražské konzervatoře je v současné době v angažmá v Městském divadle Mladá Boleslav, kde vytvořila například titulní roli v slavném Shakespearově dramatu Romeo a Julie.

 Roman Zach >> Dan

Rodák z  Ústí nad Labem vystudoval Střední průmyslovou školu stavební

v Děčíně. Pražskou DAMU si prodloužil na osm let, ale školu nedokončil.
První angažmá získal v pražském Činoherním klubu, jednu sezónu strávil v Národním divadle, ale rozhodl se přijmout nabídku z Činoherního studia v Ústí nad Labem. V současné době je již sedm let v pražském divadle Komedie, kde dostal příležitosti mj. v inscenacích Kanibalové, Kvartet, Rekonstrukce - oheň v hlavě, Sportštyk, Parsifal, Utrpení knížete Sternenhocha, Snílci, Spiknutí a další.
Popularitu mu přinesly především televizní úlohy. Zahrál si v televizních filmech Hodina tance a lásky (r. Viktor Polesný), Město bez dechu (r. Ivan Pokorný), v detektivce Nikdo neměl diabetes (r. Ivan Pokorný). Mezi nejvyhledávanější herce ho katapultovaly role v televizních seriálech  Redakce, Hop nebo trop a Ordinace v růžové zahradě. Objevil se také v televizní filmové sérii Soukromé pasti  a byl průvodcem seriálu tajemných příběhů Černá sanitka.

Na filmovém plátně si zahrál ve filmu Únos domů (r. Ivan Pokorný, 2001), vytvořil jednu z hlavních rolí ve filmu Vaterland-lovecký deník (r. David Jařab, 2004). S Davidem Jařabem natočil i snímek Hlava - Ruce- Srdce (prem. 2010).
Kromě herectví se Roman Zach věnuje skládání hudby pro divadlo i film. Je autorem hudby například k filmům Skins, Vaterland - lovecký deník, k divadelním inscenacím Národního divadla, divadla Komedie, Činoherního studia v Ústí nad Labem, ale i pro inscenace německých divadel v Hamburku, Kolíně nad Rýnem, Darmstadtu,  Berlíně a Drážďanech.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Režie

Jiří Vejdělek

Kamera

Martin Šácha

Přístupnost filmu

neomezená

Přístupnost traileru

neomezená

Stopáž

118 minut

Hudba

Jan P.Muchow

Scénář

Jiří Vejdělek

Jazyková verze

české znění

Hrají

Eliška Balzerová, Lenka Vlasáková, Veronika Kubařová, Vojtěch Dyk, Jiří Macháček, Roman Zach